Tomislav Hajduković

nastavnik njemačkog i engleskog jezika
    1. Najvažnija stvar koju ste naučili tijekom obrazovanja? Na poslu? U životu?

    Trinaest godina rada u obrazovanju naučilo me da čovjek treba biti fleksibilan, ali i postojan te autentičan u svemu što čini, da treba činiti što valja, a onda neka bude kako bude. Svakodnevica obrazovnog sustava ispunjena je raznim izazovima i konstantnim promjenama pa i pristup i način rada nastavnika ne mogu ostati nepromijenjeni. Nastavnik mora biti kao voda, a voda nikada nije ista i uvijek nađe svoj put te ostavi trag bez obzira na to kakva se prepreka na putu nađe.

    1. Koji je vaš cilj u učionici/dvorani?

    Moj je cilj da učenici osjete da je vrijeme provedeno na koristan način i da su dobili nešto vrijedno i primjenjivo u njihovim životima. Cilj mi je da učenici tu korist prepoznaju još u učionici i da ju na licu mjesta pretoče u motivaciju. Cilj mi je dati učenicima alat, naučiti ih rabiti ga i time im pružiti odskočnu dasku za sve što ih dalje čeka.

    1. Po čemu će vaša nastava biti drugačija?

    Kao izvorni govornik njemačkog jezika učenicima mogu pružiti to da su, prije svega, izloženi autentičnom jeziku, ali, povrh toga, mogu dobiti i osobni uvid u njemačku kulturu od nekoga tko je u SR Njemačkoj proveo šesnaest godina svojeg života. Također, na mojoj nastavi učenici imaju priliku slobodno se izražavati o sebi i o raznoraznim temama te time nerijetko utječu na tijek i smjer nastave, ali imaju priliku i da jedni druge slušaju te da se na taj način bolje upoznaju i povežu.

    1. Što vam je najveća motivacija u poslu?

    Najveća mi je motivacija uspostavljanje osobnog kontakta s učenicima koji seže dalje od samoga nastavnog gradiva. Volim svoje učenike upoznati, s njima mnogo razgovarati o raznim temama, od njih učiti i širiti vlastite obzore, ali i njima biti netko kome se mogu obratiti za savjet i čija će im razmišljanja, stavovi i primjer biti relevantni i inspirativni.

    1. Što za vas znači nova dimenzija škole?

    Nova dimenzija škole za mene znači cjelovit pristup obrazovanju u cilju stvaranja cjelovita čovjeka, dakle škola u kojoj se, osim akademskoga obrazovanja, integriraju i stječu i životne vještine te praktična znanja koja su u trenutnome obrazovnom sustavu često zapostavljena.

    1. Najdraža knjiga ili film?

    Edward Škaroruki.

    1. Koji biste savjet dali učenicima?

    Škola nam daje znanje, ali samo nam život daje mudrost. Pored školskih obveza ne zaboravite živjeti punim plućima i budite aktivni svjedoci vlastitih iskustava. Promatrajte, zaključujte, činite, griješite, naučite iz pogrješaka (bolje iz tuđih nego iz vlastitih) i tako s vremenom postanite kvalitetni mudri ljudi!