
Tomislav Hajduković
- Najvažnija stvar koju ste naučili tijekom obrazovanja? Na poslu? U životu?
Trinaest godina rada u obrazovanju naučilo me da čovjek treba biti fleksibilan, ali i postojan te autentičan u svemu što čini, da treba činiti što valja, a onda neka bude kako bude. Svakodnevica obrazovnog sustava ispunjena je raznim izazovima i konstantnim promjenama pa i pristup i način rada nastavnika ne mogu ostati nepromijenjeni. Nastavnik mora biti kao voda, a voda nikada nije ista i uvijek nađe svoj put te ostavi trag bez obzira na to kakva se prepreka na putu nađe.
- Koji je vaš cilj u učionici/dvorani?
Moj je cilj da učenici osjete da je vrijeme provedeno na koristan način i da su dobili nešto vrijedno i primjenjivo u njihovim životima. Cilj mi je da učenici tu korist prepoznaju još u učionici i da ju na licu mjesta pretoče u motivaciju. Cilj mi je dati učenicima alat, naučiti ih rabiti ga i time im pružiti odskočnu dasku za sve što ih dalje čeka.
- Po čemu će vaša nastava biti drugačija?
Kao izvorni govornik njemačkog jezika učenicima mogu pružiti to da su, prije svega, izloženi autentičnom jeziku, ali, povrh toga, mogu dobiti i osobni uvid u njemačku kulturu od nekoga tko je u SR Njemačkoj proveo šesnaest godina svojeg života. Također, na mojoj nastavi učenici imaju priliku slobodno se izražavati o sebi i o raznoraznim temama te time nerijetko utječu na tijek i smjer nastave, ali imaju priliku i da jedni druge slušaju te da se na taj način bolje upoznaju i povežu.
- Što vam je najveća motivacija u poslu?
Najveća mi je motivacija uspostavljanje osobnog kontakta s učenicima koji seže dalje od samoga nastavnog gradiva. Volim svoje učenike upoznati, s njima mnogo razgovarati o raznim temama, od njih učiti i širiti vlastite obzore, ali i njima biti netko kome se mogu obratiti za savjet i čija će im razmišljanja, stavovi i primjer biti relevantni i inspirativni.
- Što za vas znači nova dimenzija škole?
Nova dimenzija škole za mene znači cjelovit pristup obrazovanju u cilju stvaranja cjelovita čovjeka, dakle škola u kojoj se, osim akademskoga obrazovanja, integriraju i stječu i životne vještine te praktična znanja koja su u trenutnome obrazovnom sustavu često zapostavljena.
- Najdraža knjiga ili film?
Edward Škaroruki.
- Koji biste savjet dali učenicima?
Škola nam daje znanje, ali samo nam život daje mudrost. Pored školskih obveza ne zaboravite živjeti punim plućima i budite aktivni svjedoci vlastitih iskustava. Promatrajte, zaključujte, činite, griješite, naučite iz pogrješaka (bolje iz tuđih nego iz vlastitih) i tako s vremenom postanite kvalitetni mudri ljudi!