Ivana Periš

Nastavnica biologije i kemije

1. Što je najvažnije što ste naučili tijekom obrazovanja? Na poslu? U životu?

Radom u mnogim školama naučila sam da je svakom učeniku potrebno pristupiti na individualan način, biti strpljiv, razumjeti njihove potrebe i naći način kako izvući iz njih njihov maksimum. Za uspješan rad s učenicima naučila sam da je najpotrebnije biti stručan i jako voljeti svoj posao da bi to mogao prenijeti i na učenike jer motiviranost nastavnika značajno utječe i na motiviranost učenika. Nastavnički entuzijazam prenosi se i na učenike i uči ih ne samo tom predmetu nego i kako pristupiti poslu, problemima, izazovima i slično.

2. Koji je Vaš cilj u učionici/dvorani?

Cilj mi je da učenici kvalitetno usvoje nastavne sadržaje te steknu vještine kojima će poslije moći uspješno konkurirati za upis na željeni fakultet. Osim toga, potrebno je da učenici surađuju, kritički promišljaju, povezuju i primjenjuju stečena znanja. Približiti im gradivo na zanimljiv način, probuditi u njima interes za predmet te da se na satu osjećaju ugodno i motivirano. Različitim metodama rada cilj mi je svakom učeniku omogućiti da ostvari svoj maksimum. Ostvariti s učenicima odnos pun poštovanja, koje mora biti obostrano, ali da u meni vide nekoga tko je u učionici upravo zbog njih i tko će im uvijek pomoći.

3. Po čemu će Vaša nastava biti drukčija?

Suradnja s osječkim fakultetima (posjeti u sklopu redovne nastave i izvannastavnih aktivnosti) i sudjelovanje na različitim aktivnostima povezanima s biologijom i kemijom da bi učenici iskusili mogućnosti koje biologija i kemija nude i izvan same učionice. Istraživačkim radovima potaknuti interese učenika te razvijati prirodoznanstvenu pismenost. Približiti biologiju i kemiju svakom učeniku, razvijati i poticati kreativnost, suradnju i kritičko mišljenje. Onim učenicima koji imaju veći interes za predmete i želju za dodatnim radom to i omogućiti individualnim pristupom i prilagodbom aktivnosti njihovim željama i interesima.

4. Što Vam je najveća motivacija u poslu?

Najveća mi je motivacija uspjeh i zadovoljstvo učenika. Sudjelovanje u njihovu putu prema formiranju u odrasle osobe, odnosno njihov osobni i profesionalni napredak. Zahvalnost koju dobijemo od učenika, njihova sreća i osmijeh nakon postignutog uspjeha.

5. Što za Vas znači nova dimenzija škole?

Za mene nova dimenzija škole znači da se učenici osjećaju ugodno i motivirano tijekom školovanja te da se svakome učeniku pristupa kao pojedincu i posveti mu se pažnja. Takva škola mjesto je u kojem će ih se pripremiti za budućnost gdje imaju brojne mogućnosti u kojima razvijaju i usavršavaju svoje vještine, otkrivaju svoje skrivene potencijale, a nastavnika vide kao uzor, vodilju i osobu koja je tu za njih i u dobrim, ali i u teškim trenucima.

6. Najdraža knjiga ili film?

Najdraži mi je film The Pursuit of Happiness. Film se temelji na istinitom događaju koji ostavlja snažan dojam.

7. Koji biste savjet dali učenicima?

Budite uporni, marljivi i pošteni jer ćete jedino tako ostvariti uspjeh kojim ćete biti ponosni. Budite svjesni svojih kvaliteta, ali ujedno i kritični prema sebi kako biste mogli napredovati. Poštujte druge, pomozite onima u nevolji jer se dobro dobrim uvijek vraća. Iz svake situacije, bila ona dobra ili loša, naučite nešto korisno jer put do cilja popločen je različitim izazovima.